ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ : ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 7ου ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ"


ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ  - ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ

7Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
ΘΕΜΑ:
«Ελληνική Παιδαγωγική  & Εκπαιδευτική Έρευνα»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
Πανεπιστημιούπολη Γάλλου, Ρέθυμνο,
19-21 Νοεμβρίου 2010
Οργανωτική Επιτροπή
Δημήτριος Καραγιώργος, Επίκ. Καθηγητής, Πρόεδρος
Νικόλαος Ανδρεαδάκης, Επίκ. Καθηγητής, Αντιπρόεδρος
Βασίλειος Οικονομίδης, Επίκ. Καθηγητής, Αντιπρόεδρος
Γεώργιος Μανωλίτσης, Επίκ. Καθηγητής, Γραμματέας
Σοφία Χατζηστεφανίδου, Επίκ. Καθηγήτρια, Ειδική Γραμματέας
Μαριάννα Καλαϊτζιδάκη, Επίκ. Καθηγήτρια, Ταμίας
Θωμάς Μπάκας, Λέκτορας Παν/μίου Ιωαννίνων
Αναστασία Παμουκτσόγλου, τ. Πάρεδρος Π.Ι.
Πέτρος Αναστασιάδης, Επίκ. Καθηγητής, Μέλος
Νικόλαος Ζαράνης, Επίκ. Καθηγητής, Μέλος
Κανέλλα Κωστούλα, Επίκ. Καθηγήτρια, Μέλος
Ευάγγελος Παπαβασιλείου, Επίκ. Καθηγητής, Μέλος
Ιωάννης Σπαντιδάκης, Επίκ. Καθηγητής, Μέλος
Δημήτριος Σταύρου, Επίκ. Καθηγητής, Μέλος
Μαρίνα Σωτηροπούλου-Ζορμπαλά, Επίκ. Καθηγήτρια, Μέλος
Ασπασία Χατζηδάκη, Επίκ. Καθηγήτρια, Μέλος
Μαρία Αμπαρτζάκη, Λέκτορας, Μέλος
Ελευθερία Αργυροπούλου, Λέκτορας, Μέλος
Ευθυμία Γουργιώτου, Λέκτορας, Μέλος
Αικατερίνη Δαλακούρα, Λέκτορας, Μέλος
Θεόδωρος Ελευθεράκης, Λέκτορας, Μέλος
Μιχάλης Καλογιαννάκης, Λέκτορας, Μέλος
Ελένη Κατσαρού, Λέκτορας, Μέλος
Διονυσία Κοντογιάννη, Λέκτορας, Μέλος
Μαρία Κυπριωτάκη, Λέκτορας, Μέλος
Μιχάλης Λιναρδάκης, Λέκτορας, Μέλος
Αγγελική Μουζάκη, Λέκτορας, Μέλος
Ευανθία Συνώδη, Λέκτορας, Μέλος
Καλλιόπη Τρούλη, Λέκτορας, Μέλος
Κωνσταντίνος Καρράς, Διδάσκων Π.Δ. 407/80
Θεοδοσία Μιχελακάκη, Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80
Επιστημονική Επιτροπή
Κων/νος Μαλαφάντης, Αναπλ. Καθηγητής, Εθνικό και Καποδιστριακό Παν. Αθηνών
Δημήτριος Γουδήρας, Καθηγητής, Παν. Μακεδονίας
Γεώργιος Αραβανής, Αναπλ. Καθηγητής, Παν. Κρήτης
Μαρία Βαϊνά, Καθηγήτρια ΑΣΠΑΙΤΕ
Αναστασία Αθανασούλα-Ρέππα, Καθηγήτρια ΑΣΠΑΙΤΕ
Παναγιώτης Αναστασιάδης, Αναπλ. Καθηγητής, Παν. Κρήτης
Δημήτριος Βεργίδης, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πατρών
Χρυσή Βιτσιλάκη, Καθηγήτρια Παν. Αιγαίου
Ιωάννης Βρεττός, Καθηγητής, Παν. Αθηνών
Ευαγγελία Γαλανάκη, Αναπλ. Καθηγήτρια, Εθνικό και Καποδιστριακό Παν. Αθηνών
Δημήτριος Γερμανός, Καθηγητής, Αριστοτέλειο Παν. Θεσσαλονίκης
Χρήστος Γκόβαρης, Αναπλ. Καθηγητής, Παν. Θεσσαλίας
Αθανάσιος Γκότοβος, Καθηγητής, Παν. Ιωαννίνων
Γιώργος Γρόλιος, Αναπλ. Καθηγητής, Αριστοτέλειο Παν. Θεσσαλονίκης
Μιχάλης Δαμανάκης, Καθηγητής, Παν. Κρήτης
Γεώργιος Δράκος, Καθηγητής, Εθνικό και Καποδιστριακό Παν. Αθηνών
Αλεξάνδρα Ζερβού, Καθηγήτρια, Παν. Κρήτης
Δόμνα – Μίκα Κακανά, Καθηγήτρια, Παν. Θεσσαλίας
Μαρία Καΐλα, Καθηγήτρια Παν. Αιγαίου
Φραγκίσκος Καλαβάσης, Καθηγητής Παν. Αιγαίου
Πέλλα Καλογιαννάκη, Καθηγήτρια, Παν. Κρήτης
Ιωάννης Κανάκης, Καθηγητής, Παν. Κρήτης
Μιχάλης Κασσωτάκης, Καθηγητής, Εθνικό και Καποδιστριακό Παν. Αθηνών
Αχιλλέας Καψάλης, Καθηγητής, Παν. Μακεδονίας  
Μιχάλης Κελπανίδης, Καθηγητής, Αριστοτέλειο Παν. Θεσσαλονίκης
Γεώργιος Κιτσαράς, Καθηγητής, Παν. Κρήτης
Αναστάσιος Κοντάκος, Καθηγητής Παν. Αιγαίου
Αργύρης Κυρίδης, Καθηγητής Παν. Δυτικής Μακεδονίας
Χαράλαμπος Κωνσταντίνου, Καθηγητής, Παν. Ιωαννίνων
Χαράλαμπος Λεμονίδης, Καθηγητής Παν. Δυτικής Μακεδονίας
Βασίλειος Μακράκης, Καθηγητής, Παν. Κρήτης
Αικατερίνη Μαριδάκη, Καθηγήτρια Χαροκόπειου Πανεπιστημίου
Δημήτριος Ματθαίου, Καθηγητής, Εθνικό και Καποδιστριακό Παν. Αθηνών
Ηλίας Ματσαγγούρας, Καθηγητής, Εθνικό και Καποδιστριακό Παν. Αθηνών
Γιώργος Μαυρογιώργος, Καθηγητής, Παν. Ιωαννίνων
Παναγιώτης Μιχαηλίδης, Καθηγητής, Παν. Κρήτης
Γεώργιος Μπαγάκης, Αναπλ. Καθηγητής, Παν. Πελοποννήσου
Κωνσταντίνος Μπασέτας, Καθηγητής, Παν. Κρήτης
Σήφης Μπουζάκης, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πατρών
Ανδρέας Μπρούζος, Καθηγητής, Παν. Ιωαννίνων
Ελπινίκη Νικολουδάκη-Σουρή, Αναπλ. Καθηγήτρια, Παν. Κρήτης
Έλση Ντολιοπούλου, Αναπλ. Καθηγήτρια, Αριστοτέλειο Παν. Θεσσαλονίκης
Σπύρος Πανταζής, Καθηγητής, Παν. Ιωαννίνων
Σουζάνα Παντελιάδου, Καθηγήτρια, Παν. Θεσσαλίας
Παναγιώτης Παπακωνσταντίνου, Καθηγητής, Παν. Ιωαννίνων
Νίκος Παπαδάκης, Αναπλ. Καθηγητής, Παν. Κρήτης
Ζωή Παπαναούμ, Καθηγήτρια, Αριστοτέλειο Παν. Θεσσαλονίκης
Καλλιόπη Πηγιάκη, Καθηγήτρια, Παν. Κρήτης
Νικήτας Πολεμικός, Καθηγητής Παν. Αιγαίου
Μάριος Πουρκός, Καθηγητής, Παν. Κρήτης
Ιωάννης Πυργιωτάκης, Καθηγητής, Παν. Κρήτης
Κωνσταντίνος Ραβάνης, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πατρών
Γεώργιος Σπανός, Καθηγητής, Εθνικό και Καποδιστριακό Παν. Αθηνών
Ελένη Ταρατόρη, Καθηγήτρια, Δημοκρίτειο Παν. Θράκης
Ευφημία Τάφα, Αναπλ. Καθηγήτρια, Παν. Κρήτης
Ιωάννης Τζαβάρας, Καθηγητής, Παν. Κρήτης
Κωνσταντίνος Τζανάκης, Καθηγητής, Παν. Κρήτης
Αθανάσιος Τριλιανός, Καθηγητής Παν/μίου Αθηνών
Γιώργος Φλουρής, Καθηγητής, Εθνικό και Καποδιστριακό Παν. Αθηνών
Δημήτριος Χαραλάμπους, Καθηγητής, Αριστοτέλειο Παν. Θεσσαλονίκης
Ιωάννης Χατζηγεωργίου, Καθηγητής Παν. Αιγαίου
Δημήτριος Χατζηδήμου, Καθηγητής, Αριστοτέλειο Παν. Θεσσαλονίκης
Στέλιος Χιωτάκης, Καθηγητής, Παν. Κρήτης
Αντώνιος Χουρδάκης, Καθηγητής, Παν. Κρήτης
Κωνσταντίνος Χρυσαφίδης, Καθηγητής, Εθνικό και Καποδιστριακό Παν. Αθηνών
Συντονιστές Γραμματειακής και Τεχνικής Υποστήριξης
Γεώργιος Κιμιωνής, Διδάσκων Π.Δ. 407/80
Γεώργιος Περικλειδάκης, Διδάσκων Π.Δ. 407/80
Γραμματειακή Υποστήριξη
 Δήμος Γενναίος, Πρόεδρος Συλλόγου Φοιτητών Π.Τ.Δ.Ε.
Αλή Καδή, Πρόεδρος Συλλόγου Φοιτητών Π.Τ.Π.Ε.
Ευαγγελία Γαλεράκη, Πρόεδρος Συλλόγου Μετεκπαιδευόμενων Εκπαιδευτικών στα Διδασκαλεία του Παν/μίου Κρήτης «Έλλη Αλεξίου»
Ελισάβετ Χλαπάνα, Ε.Τ.Ε.Π., Υπ. Διδ/ρας
Λάμπρος Καρβουνης, Εκπαιδευτικός, Υπ. Διδ/ρας
Ουρανία Αυγενάκη, Εκπαιδευτικός, Υπ. Διδ/ρας
Αλεξία Διονυσοπούλου, Εκπαιδευτικός
Τεχνική Υποστήριξη
Σίμος Αναγνωστάκης, Ε.Ε.ΔΙ.Π.
Ευάγγελος Μανταδάκης, Ε.Τ.Ε.Π.
Μιχάλης Παπαδάκης, Ε.Τ.Ε.Π.
Κώστας Νύκταρης, Ε.Τ.Ε.Π.
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Πρόεδρος:    Κων/νος Δ. Μαλαφάντης, Αναπλ. Καθηγητής Εθνικού και   Καποδιστριακού Παν/μίου Αθηνών
Αντιπρόεδρος:       Δημήτριος Γουδήρας, Καθηγητής Παν/μίου Μακεδονίας
Γεν. Γραμματέας:      Μαρία Βαϊνά, Καθηγήτρια ΑΣΠΑΙΤΕ
Ειδ. Γραμματέας:      Αναστασία Παμουκτσόγλου, τ. Πάρεδρος Π.Ι.
Ταμίας:                       Γεώργιος Αραβανής, Αναπλ. Καθηγητής Παν/μίου Κρήτης
Μέλος:                        Θωμάς Μπάκας, Λέκτορας Παν/μίου Ιωαννίνων
Μέλος:                        Αναστασία Αθανασούλα-Ρέππα, Καθηγήτρια ΑΣΠΑΙΤΕ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΡΗΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Πρόεδρος:                Δημήτριος Καραγιώργος, Επίκ. Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Παν/μίου Κρήτης
Γραμματέας:            Σοφία Χατζηστεφανίδου, Επίκ. Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης Παν/μίου Κρήτης 
Ταμίας:                Βασίλειος Οικονομίδης, Επίκ. Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης Παν/μίου Κρήτης 
Υποστηρικτές του Συνεδρίου
  • Περιφερειακό Επιμορφωτικό Κέντρο (Π.Ε.Κ.) Ηρακλείου
  • Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ρεθύμνου (http://www.nar.gr)
  • Δήμος Ρεθύμνου (www.rethymno.gr)
- Σύλλογος Μετεκπαιδευομένων Εκπαιδευτικών στα Διδασκαλεία του Πανεπιστημίου Κρήτης, «Έλλη Αλεξίου» (www.edc.uoc.gr/~didgram/syllogos)
     – Σύλλογοι Φοιτητών Σχολής Επιστημών Αγωγής
Χορηγοί του Συνεδρίου
  • Εκδόσεις «Γρηγόρη» (www.grigorisbooks.gr
  • Εκδόσεις «Επίκεντρο» (www.epikentro.gr)
  • Εκδόσεις «Μεταίχμιο» (www.metaixmio.gr0
  • Εκδόσεις «Πατάκη» (www.patakis.gr)
  • Εκδόσεις «Πεδίο» (www.pediobooks.gr)
  • Εκδόσεις «Gutenberg – Τυπωθήτω»
  • Εκδοτικός Οίκος «Αφοι Κυριακίδη» (www. kyriakidis.gr)
  • Ανώνυμος Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης, Α.Ν.Ε.Κ. (www.anek.gr)

Θεματικές Ενότητες
► Εκπαιδευτική Έρευνα
► Προσχολική Παιδαγωγική
► Σχολική Παιδαγωγική
► Εκπαιδευτικοί Λειτουργοί: Βασική κατάρτιση, Επιμόρφωση – Μετεκπαίδευση
► Εκπαιδευτική Πολιτική. Οργάνωση, Διοίκηση και Οικονομία της Εκπαίδευσης
►Διδακτική Μεθοδολογία: Αναλυτικά Προγράμματα, Σχολικά εγχειρίδια,
Διδακτικά αντικείμενα, Αξιολόγηση
► Παιδαγωγική Ψυχολογία: Μάθηση και Διδασκαλία, Παιδαγωγική Αλληλεπίδραση, Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση
► Ειδική Αγωγή – Δυσκολίες Μάθησης
► Φιλοσοφία της Παιδείας
► Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
► Διαβίου Μάθηση-Εκπαίδευση Ενηλίκων
► Διαπολιτισμική Αγωγή
► Συγκριτική Παιδαγωγική
► Ιστορία της Παιδαγωγικής και της Εκπαίδευσης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΤΟΥ 7ου ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
«ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ»
Παρασκευή 19 – 11 – 2010
(Έναρξη εργασιών: 17:00, Λήξη εργασιών: 20:30)
Ι.1. Ολομέλεια (17:00-18:30)
(Αμφιθέατρο Δ3)
Έναρξη Συνεδρίου
Προεδρείο: Π. Μιχαηλίδης (Καθηγητής Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Αγωγής Παν/μίου Κρήτης), Κ. Τζανάκης (Καθηγητής, Πρόεδρος Π.Τ.Δ.Ε. Παν/μίου Κρήτης), Ε. Τάφα (Καθηγήτρια, Πρόεδρος Π.Τ.Π.Ε. Παν/μίου Κρήτης)
Προσφωνήσεις – Χαιρετισμοί
Μουσικοκινητικό Δρώμενο
Δ. Αντωνακάκης (Διδάσκων Π.Δ.407/80 Παν/μίου Κρήτης) με ομάδα Φοιτητών Π.Τ.Π.Ε. και Μετεκπαιδευόμενων Εκπαιδευτικών στα Διδασκαλεία του Πανεπιστημίου Κρήτης:
Γ. Φλουρής (Καθηγητής Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών) & Γ. Πασιάς (Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας):
Εκπαίδευση και εκπαιδευτικός στην κοινωνία της «κρίσης»: Γεωγραφίες της γνώσης, γεωμετρίες της εξουσίας και η διαχείριση του διακυβεύματος.
Ι.2. Διάλειμμα – Καφές (18:30-19:00)
Ι.1. Ολομέλεια (19:00-20:30)
(Αμφιθέατρο Δ3)
Προεδρείο: Κ. Μαλαφάντης (Αναπλ. Καθηγητής Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πρόεδρος της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος), Γ. Φλουρής (Καθηγητής Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών), Δ. Καραγιώργος (Επίκ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Κρήτης)
Α. Ε.  Γκότοβος (Καθηγητής Παν/μίου Ιωαννίνων):
Η αρχική κατάρτιση εκπαιδευτικών στην Ελλάδα: πραγματικότητα, τάσεις και προοπτικές.
Α. Μ. Καζαμίας (Ομότιμος Καθηγητής της Συγκριτικής Παιδαγωγικής και της Εκπαιδευτικής Πολιτικής των Πανεπιστημίων Wisconsin-Madison (ΗΠΑ), και Αθηνών, και Αντεπιστέλλον Μέλους της Ακαδημίας Αθηνών):
“Η γλαυξ της Αθηνάς: Συνομιλώντας με τους αρχαίους Έλληνες για την Παιδεία
του ανθρώπου-πολίτη – Ένα αιρετικό επιστημολογικό παράδειγμα της
Συγκριτικής Παιδαγωγικής.”
Συζήτηση  
Σάββατο 20 – 11 – 2010
 (Έναρξη εργασιών: 08:30, Λήξη εργασιών: 19:30)
ΙΙ.1. Παράλληλες Συνεδρίες (08:30-10:00)
ΙΙ.1.Α. Εκπαιδευτική έρευνα. Μεθοδολογία, Ερευνητικά εργαλεία
 (Αμφιθέατρο Δ7)
Προεδρείο: Ν. Ανδρεαδάκης,  Σ. Αναστασιάδου, Γ. Μανωλίτσης
Σ. Αναστασιάδου: Μεθοδολογία ελέγχου της παραγοντικής δομής ερωτηματολογίου  με την παραγοντική ανάλυση σε κύριες συνιστώσες (Principal Components Analysis): Η περίπτωση ερωτηματολογίου που καταγράφει το προφίλ των στάσεων φοιτητών παιδαγωγικών τμημάτων προς τις πιθανότητες.
Ι. Κωφού: Παραγοντική ανάλυση των αντιστοιχιών (analyse factorielle des correspondence) στη διερεύνηση στάσεων των μαθητών ως προς την υλοποίηση του project
Λ. Νεοφύτου: Εξετάζοντας την εγκυρότητα και αξιοπιστία της ελληνικής έκδοσης του MSCEIT-V2.0 
Π. Δεληκάρη: Ζητήματα μεθοδολογίας και κοινωνιολογικής ανάλυσης με αφορμή  εφαρμογές ηλεκτρονικής κοινωνικής δικτύωσης: η περίπτωση του facebook.
Β. Κουτσομπινα: Επιδόσεις ελαφρά νοητικά καθυστερημένων και τυπικώς αναπτυσσόμενων παιδιών Χ.Η. 7-9 ετών σε έργα τα οποία αξιολογούν δεξιότητες οπτικο-κινητικής ολοκλήρωσης.

ΙΙ.1.Β. Σχολική Παιδαγωγική
(Αμφιθέατρο Γ2)
Προεδρείο: Εμμ. Κόνσολας, Στ. Καλδή, Β. Οικονομίδης
Β. Ανθοπούλου, Δ. Φιλιππάτου, Στ. Καλδή: Εφαρμογή διαθεματικού σχεδίου εργασίας σε τυπικούς μαθητές και μαθητριες Δ’ Δημοτικού, με θέμα την Κυκλοφοριακή Αγωγή.
Εμμ. Κόνσολας, Γ. Χουρδάκης, Π. Παναγιωτοπούλου: Η συμβολή των εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων στην καλλιέργεια περιβαλλοντικών στάσεων των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου: Η εφαρμογή ενός project για το ελάφι «Dama – Dama».
Ε. Γαβριλάκη, Ε. Βιταλάκη: To Αρχαιολογικό Μουσείο Ρεθύμνου στο Μονοθέσιο Δημοτικό Καλονύχτη: ένα διαδραστικό και πολυεπίπεδο πρόγραμμα στα πλαίσια της μουσειακής εκπαίδευσης των μαθητών και της σύνδεσης τους με την ευρύτερη κοινωνία.
Σ. Τρούλη: Όταν οι σχολικές εκδρομές έχουν αυθεντικά παιδαγωγικό χαρακτήρα: Εμπειρίες από την εκπαιδευτική εκδρομή και την παιδαγωγική ξενάγηση σε μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ τάξης του Δημοτικού στην Κνωσό.
Μ. Χατζημιχαήλ, Μ. Μιχαλοπούλου, Ό. Κούλη: Διερεύνηση γνώσεων και στάσεων των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου σε θέματα περιβάλλοντος.
ΙΙ.1.Γ. Εκπαίδευση και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού
(Αίθουσα Καλλιτεχνικών Π.Τ.Π.Ε.)
Προεδρείο: Ι. Δημάκος, Κ. Μπασέτας, Ι. Καραντζής
Ι. Δημάκος, Μ. Καργιώτη, Ά. Κορακή: Η παραγωγή περίληψης πραγματολογικών κειμένων από μαθητές Ε’ τάξης Δημοτικού.
Μ. Βάμβουκα: Η δεξιότητα συναγωγής αναγνωστικών συμπερασμών από μαθητές των τριών τελευταίων τάξεων δημοτικού σχολείου.
Α. Μαλαγάρη, Κ. Μπασέτας: Η κατασκευαστική διαδικασία μάθησης μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια των Μαθηματικών της Α΄ και Β΄ τάξης του δημοτικού σχολείου.
Ι. Καραντζής, Α. Δεσποτοπούλου, Α. Σμάνη: Οι νοεροί αριθμητικοί υπολογισμοί στην πρόσθεση και αφαίρεση διψήφιων αριθμών. Ανάλυση των λαθών των μαθητών της Γ΄ και Δ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου.
Γ. Περικλειδάκης, Ειρ. Γιαννακάκη: Η Κατανόηση της έννοιας του κλάσματος από τους μαθητές των δύο τελευταίων τάξεων του δημοτικού σχολείου μετά την εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών και των νέων σχολικών εγχειριδίων των Μαθηματικών.
ΙΙ.1.Δ. Σχολικά εγχειρίδια
(Αμφιθέατρο Ο/Α Μέσων Π.Τ.Δ.Ε.)
Προεδρείο: Ε. Αργυροπούλου, Δ. Καρακατσάνη, Ευαγγ. Κανταρτζή
Μ. Περπιράκη: Η κατασκευή της εθνικής ταυτότητας στα σχολικά εγχειρίδια «Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας» του Γυμνασίου.
Χρ. Παύλος, Δ. Καρακατσάνη, Ά. Πρίντεζη: Τα εγχειρίδια Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (1980 – 2010): συγκριτική ανάλυση με βάση την ευρωπαϊκή και διαπολιτισμική διάσταση.
Γ. Κηπουροπούλου: Σύγκριση δύο σχολικών εγχειριδίων ιστορίας (πηγές, κείμενα, εικόνες).
Μ. Μαργαρώνη: Ο λόγος για την αναπηρία στα νέα εγχειρίδια Γλώσσας του Δημοτικού: Πτυχές της Κοινωνιογλωσσολογίας και της Ιδεολογίας της Γλώσσας στην εκπαιδευτική πράξη.
Ευαγγ. Κανταρτζή, Χ. Καψοκαβάδης: Ιδεολογία και εκπαιδευτική πολιτική: ίδρυση και λειτουργία του ΟΕΣΒ από το 1937 έως το 1981.
ΙΙ.2. Διάλειμμα – Καφές (10:00-10:30)
ΙΙ.3. Παράλληλες Συνεδρίες (10:30-12:00)
ΙΙ.3.Α. Ειδική Αγωγή
 (Αμφιθέατρο Δ7)
Προεδρείο: Δ. Γουδήρας, Μ. Καλαϊτζιδάκη, Μ. Νικολαραΐζη
Ι. Αθανασίου, Δ. Γουδήρας, Ι. Αγαλιώτης: Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια Ειδικής Αγωγής Α΄ και Β΄ Βαθμίδας (μελλοντικά Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Ειδικά Επαγγελματικά Λύκεια Ν. 3699/2008): Παράμετροι δομής και λειτουργίας, επιμορφωτικές ανάγκες εκπαιδευτικών, απόψεις μαθητών και γονέων για τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Α. Φιλιππάκη,  Μ. Καλαϊτζιδάκη: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Μια σημαντική νησίδα για την Ένταξη των μαθητών με Νοητική Υστέρηση στο Γενικό Σχολείο.
Μ. Νικολαραΐζη, Β. Στρογγυλός: Συνεργασία εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής: Οι εμπειρίες των αρχάριων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής.
Κ. Κορακάκη: Το άγχος των γονέων με παιδί με αυτισμό.
Κ. Χατζηκάκου, Ειρ. Χαραλάμπους, Η. Ηρακλέους, Μ. Ιακώβου: Εμπειρίες Κωφών γονέων με κωφά παιδιά στον τομέα της εκπαίδευσης, κοινωνίας και επικοινωνίας. 

ΙI.3.Β. Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση. Παιδαγωγική Αλληλεπίδραση
(Αμφιθέατρο Γ2)
Προεδρείο: Α. Μπρούζος, Π. Σταμάτης, Η. Κουρκούτας
Κ. Μόσχου, Α. Μπρούζος: Διερεύνηση παραγόντων που επιδρούν στη στάση των εκπαιδευτικών ως προς την ανάληψη συμβουλευτικού έργου.
Α. Σολωμού: Η συγκατασκευή κοινωνικών δικτύων ως συμβουλευτικό εργαλείο για την ολιστική ανάπτυξη των φοιτητών: το παράδειγμα του Πανεπιστημίου Πατρών.
Π. Σταμάτης, Χρ. Κοσμίδου: Αντιλήψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το επικοινωνιακό άγχος.
Ά. Ατσαλή: Η απειθαρχία στο σχολείο και η αντιμετώπισή της από την πλευρά των εκπαιδευτικών.
Μ. Καγιαβή: «Δάσκαλος και τιμωρία». Ένα βιωματικό εργαστήριο διερεύνησης του ρόλου του δασκάλου και της επιβολής ποινής στο σχολικό περιβάλλον με τη χρήση του κινηματογράφου.
ΙI.3.Γ. Προσχολική Παιδαγωγική
(Αίθουσα Καλλιτεχνικών Π.Τ.Π.Ε.)
Προεδρείο: Σπ. Πανταζής, Μ. Σακελλαρίου, Ευφ. Τάφα
Σπ. Πανταζής, Μ. Σακελλαρίου: Η ποιότητα της παιδαγωγικής εργασίας στο νηπιαγωγείο: Μια ερευνητική προσέγγιση.
Ε. Συνώδη: Η κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών στο πρόγραμμα σπουδών του νηπιαγωγείου της Νέας Ζηλανδίας.
Ε. Τραγουλιά, Σπ. Αντωνάτου: Συνεκπαίδευση παιδιών με και χωρίς ειδικές  ανάγκες στο νηπιαγωγείο.
Ευ. Σοφού, Μ. Μπατσούτα: Οι αντιλήψεις των νηπιαγωγών για τη σχέση εκπαιδευτικών και γονέων.
Ευγ. Θεοδότου: Η τέχνη και το γνωστικό αντικείμενο της γλώσσας: Μία διδακτική, διεπιστημονική προσέγγιση για την προσχολική αγωγή.
ΙI.3.Δ. Εκπαιδευτικοί λειτουργοί και Αξιολόγηση
(Αμφιθέατρο Ο/Α Μέσων Π.Τ.Δ.Ε.)
Προεδρείο: Ε. Καρατζιά-Σταυλιώτη, Θ. Ελευθεράκης, Λ. Μπόμπας
Α. Ντόκα: Η «Αυτοαξιολόγηση» του Εκπαιδευτικού μέσω της μελέτης της «Εικόνας» του.
Στ. Ορφανός: Πόσο αντικειμενικές είναι οι αξιολογήσεις των εκπαιδευτικών από τους διευθυντές δημοτικών σχολείων;
Δ. Σιαμάγκας: Σπερματικές καταβολές της αυτοαξιολόγησης στο ελληνικό δημόσιο σχολείο: μια εμπειρική έρευνα.
Λ. Μπόμπας: «Δουλειά του δασκάλου είναι να:…» «Ο δάσκαλος δεν πρέπει να:…».
Ε. Καρατζιά-Σταυλιώτη, Π. Βάθη: Αξιολόγηση της δημιουργικότητας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: μια αρχική-πιλοτική εμπειρική έρευνα.
ΙI.4. Διάλειμμα – Καφές (12:00-12:30)
ΙΙ.5. Παράλληλες Συνεδρίες (12:30-14:00)
ΙΙ.5.Α. Συμπόσιο «Πρόσληψη και Διδακτική της Λογοτεχνίας»
 (Αμφιθέατρο Δ7)
Προεδρείο:  Ε. Χοντολίδου
Συζητήτρια: Ευαγγ. Φρυδάκη

Ειρ. Γαμβρού: Εφαρμογή της εργοδικής (ergodics) στη διδασκαλία της λογοτεχνίας: προοπτικές και προβλήματα.
Κ. Λιούζα: Εμπειρίες μετανάστευσης στη λογοτεχνία και αξιοποίησή τους
στη διδασκαλία: πρώτοι προβληματισμοί.
Χ.  Δολαπτσή, Ε.  Λαζαρίδου, Κ.  Λιούζα, Ζ. Μαυρίδου, Αν. Χαλκιά: Διδάσκοντας στο Λύκειο την ενότητα: «Όψεις του Ελληνικού Εμφυλίου».
Ν.  Αγγελίδου, Κ.  Αμπτουλαχάντ, Ι. Καριώτου, Ε.  ΄Ορλιακλη,  Χ.  Πασχαλίδου: Διδάσκοντας στο Λύκειο την ενότητα: «Απαγορευμένος έρωτας».
ΙΙ.5.Β. Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση. Παθδαγωγική Αλληλεπίδραση
(Αμφιθέατρο Γ2)
Προεδρείο: Α. Καζαμίας, Α. Υφαντή, Ν. Κωστούλα
Α. Καζαμίας, Α. Υφαντή, Δ. Τρίγκα: Η Ιδιότητα και η Παιδεία του Πολίτη από την Αρχαία Πόλη στη Νεωτερική Εθνόπολη και τη Νέα Κοσμόπολη της Ύστερης Νεωτερικότητας.
Π. Ηλιόπουλος: Ηθική γλώσσα και επικοινωνία στο σχολικό περιβάλλον.
Ν. Χανιωτάκης: Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για τη σημασία του χιούμορ στη διδακτική πράξη.
Δ. Μαρινόπουλος: Απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την εφαρμογή της συνεργατικής μάθησης στη διδακτική πράξη.
Ν. Κωστούλα: Ο Καταστατικός Χάρτης της Γης ως Εκπαιδευτικό Εργαλείο για την Ενσωμάτωση της Βιωσιμότητας στην Εκπαίδευση.
.
IΙ.5.Γ. Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης – Διοίκηση  της Εκπαίδευσης
(Αίθουσα Καλλιτεχνικών Π.Τ.Π.Ε.)
Προεδρείο: Ε. Μαραγκουδάκη, Σ. Νικολάου, Τ. Λιάμπας
Μ. Αναστασιάδου, Ε. Μαραγκουδάκη: Φύλο, Τάξη και Επιλογή Κλάδου Σπουδών στην Ανώτατη Εκπαίδευση: συγκλίσεις και αποκλίσεις.
Σ. Νικολάου, Χ. Μπαρμπαρούσης: Η συσχέτιση της άτυπης γνώσης των μαθητών με τις στάσεις τους απέναντι στο μάθημα της Κοινωνιολογίας.
Τ. Λιάμπας, Χρ. Τουρτούρας: Όψεις του πολιτισμικού κεφαλαίου μαθητών/τριών Γ΄ λυκείου και η σχέση του με την επίδοση  και την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ν. Λιοδάκη: Επιπτώσεις της ανεργίας των πτυχιούχων στη στάση των τελειόφοιτων έναντι των σπουδών τους και της εργασίας. Έρευνα στους τελειόφοιτους των Επιστημών του Ανθρώπου στο Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Ελ. Αργυροπούλου: Καθήκοντα και αρμοδιότητες των Διευθυντών των Σχολικών Μονάδων: Προσεγγίζοντας ερευνητικά το θέμα στο σύγχρονο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι.
IΙ.5.Δ. Εκπαιδευτικοί λειτουργοί και Επιμόρφωση
(Αμφιθέατρο Ο/Α Μέσων Π.Τ.Δ.Ε.)
Προεδρείο: Δ. Μαυροσκούφης, Γ. Σπανός, Γ. Τσακιράκις
Δ. Μαυροσκούφης: To περιεχόμενο της πιστοποίησης στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας των επιμορφωτών β΄ επιπέδου: η περίπτωση του μαθήματος της Ιστορίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Χρ. Παπακώστα, Γ. Σπανός: Προσεγγίζοντας ερευνητικά την αρχική  παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών -  Ένα όργανο για την παρατήρηση διδασκαλιών.
Γ. Τσακιράκις: Τεχνολόγος εκπαιδευτικός: ζητούμενο η παιδαγωγική ή η επαγγελματική επάρκεια;
Λ. Γιώτη: Ο σκοπός της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στην προοπτική της διαβίου εκπαίδευσης: Οι απόψεις των Σχολικών Συμβούλων.
Ευγ. Θεοφάνους, Π. Χατζηπαναγιώτου: Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών: η συμβολή του διευθυντή πρωτοβάθμιας σχολικής μονάδας
ΙΙ.6. Γεύμα (14:00-16:00)
ΙΙ.7. Παράλληλες Συνεδρίες (16:00-17:30)
ΙΙ.7.Α. Διδακτική Μεθοδολογία: Γλώσσα
 (Αμφιθέατρο Δ7)
Προεδρείο:  Κ. Ντίνας, Ε. Χοντολίδου, Ε. Νικολουδάκη

Σ. Καλασαρίδου: Η διδασκαλία της ποίησης στο Γυμνάσιο: η ανταπόκριση των μαθητών και η διαμόρφωση της υποκειμενικότητάς τους.
Αρ. Πέτρου: Η διδακτική της λογοτεχνίας και το παιχνίδι της διαφωράς: Όταν το παιχνίδι γίνεται λόγος…
Αρ. Ποτηράκη: Από τη μετάφραση στο πρωτότυπο: Μια εναλλακτική προσέγγιση των αρχαίων ελληνικών κειμένων Γυμνάσιο.
Κ. Ντίνας, Αρ. Κουκουρίκου: Αξιολόγηση του γραπτού λόγου των μαθητών της Γ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου.

ΙΙ.7.Β. Αναλυτικά Προγράμματα – Διδακτικά αντικείμενα
(Αμφιθέατρο Γ2)
Προεδρείο: Α.  Βουδούρη, Γ. Γρόλλιος, Κ. Τσιούμης
Α.  Βουδούρη, Α. Μπούρας, Ευπ. Τριανταφύλλου: Αναλυτικά Προγράμματα: ατενίζοντας το μέλλον.
Γ. Γρόλλιος, Π. Γούναρη: Η πρόταση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του Λυκείου.
Κ. Βαϊνάς, Ι. Βαγγέλας: Ο προβληματοκεντρικός προσανατολισμός του μαθήματος ως βασικό χαρακτηριστικό των σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας.
Κ. Τσιούμης, Μ. Μπιρμπίλη: Θρησκευτικές γιορτές στο πολυπολιτισμικό ελληνικό νηπιαγωγείο. Απόψεις νηπιαγωγών.                                                                                                                                  
Ι. Τροχούτσου: Οι στάσεις των Ελλήνων μαθητών δευτεροβάθμιας              εκπαίδευσης προς το μάθημα των θρησκευτικών.
ΙΙ.7.Γ. Σχολική Παιδαγωγική – Προσχολική Παιδαγωγική
(Αίθουσα Καλλιτεχνικών Π.Τ.Π.Ε.)
Προεδρείο: Δ. Κακανά, Ευφ. Τάφα, Κ. Μπότσογλου
Δ. Κακανά, Β. Καπαχτσή: Η Ομαδοσυνεργατική  Προσέγγιση της Μάθησης και Διδασκαλίας. Θεωρητική επινόηση ή εκπαιδευτική πρακτική; Βιώματα εκπαιδευτικών.
Γ. Σαπουντζάκη, Κ. Μπότσογλου, Γ. Ανδρέου, Ε. Γκανά, Φ. Δημερά, Ν. Τσιόβολου: Η εκμάθηση της Ε.Ν.Γ. ως δεύτερη ξένη γλώσσα σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Ε. Χλαπάνα,, Ευφ. Τάφα: Πρακτικές γραμματισμού σε οικογένειες αλλοδαπών: η σχέση τους με την ανάπτυξη του ελληνικού δεκτικού λεξιλογίου των παιδιών προσχολικής ηλικίας.
Στ. Καρακώστα: Καλλιεργώντας τη δεξιότητα υποβολής ερωτήσεων στο νηπιαγωγείο: μία διδακτική παρέμβαση.
Ν. Δεληκανάκη: Μαθηματικά και Λογοτεχνία: κατανόηση των εννοιών πρόσθεσης και πολλαπλασιασμού μέσα από την επίλυση προβλημάτων εντός πλαισίου έργων παιδικής λογοτεχνίας.
ΙΙ.7.Δ. Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση
(Αμφιθέατρο Ο/Α Μέσων Π.Τ.Δ.Ε.)
Προεδρείο: Β. Μακράκης, Κ. Μπίκος, Ευάγγ. Παπαβασιλείου
Β. Μακράκης, Π. Μαρεντάκης: WikiQuESD:  Μια Εκπαιδευτική Υπερμεσική Εφαρμογή για την Εναλλακτική Διαχείριση Απορριμμάτων Βασισμένη στα Πορίσματα Εμπειρικo-αναλυτικής ΄Ερευνας.
Κ. Μπίκος, Μ. Τζιφόπουλος: Ακαδημαϊκές και έξω-ακαδημαϊκές πρακτικές ψηφιακού γραμματισμού υποψηφίων φιλολόγων.
Χρ. Νεοφύτου: Γλωσσική διδασκαλία και ΤΠΕ: επιμόρφωση και απόψεις των επιμορφωτών και των εκπαιδευτικών της Κυπριακής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ν. Παλιεράκης: Επίδραση της αυτοματοποίησης λέξεων και συλλαβών στην αναγνωστική ταχύτητα. Δύο πειραματισμοί λεξικής και υπολεξικής αυτοματοποίησης με ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό.

Α. Ζαφειριάδου: Η ψηφιακή φωτογραφική μηχανή και φωτογραφία ως εργαλεία για την υποστήριξη και διευκόλυνση της μάθησης.

ΙΙ.8. Διάλειμμα – Καφές (17:30-18:00)
ΙΙ.9. Παράλληλες Συνεδρίες (18:00-19:30)
ΙΙ.9.Α. Εκπαιδευτική έρευνα και εκπαιδευτικός
 (Αμφιθέατρο Δ7)
Προεδρείο:  Γ.-Ό. Σαραφίδου, Β. Γιαλαμάς, Ευαγγ. Φρυδάκη

Ε. Κατσαρού, Ευαγγ. Φρυδάκη: Οι διαλογικές πρακτικές των συμμετεχόντων σε μια εκπαιδευτική έρευνα δράσης ως μηχανισμοί υποστήριξης ή υπονόμευσης του κριτικού προσανατολισμού της.
Π. Παυλινέρη, Β. Γιαλαμάς: , Β. Γιαλαμάς: Συγκριτική μελέτη των απόψεων των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και των ερευνητών της εκπαίδευσης για τις ‘ομάδες συλλογικής δράσης’ στη σχολική μονάδα.
Π. Λοντρίδου: Ανασταλτικοί παράγοντες για την εμπλοκή των εκπαιδευτικών με την έρευνα.
Γ.-Ό. Σαραφίδου: Παράγοντες που διαμορφώνουν τις στάσεις των  εκπαιδευτικών απέναντι στην εκπαιδευτική έρευνα.
ΙΙ.9.Β. Παιδαγωγική Ψυχολογία – Εκπαίδευση Ενηλίκων
(Αμφιθέατρο Γ2)
Προεδρείο: Ευαγγ. Γαλανάκη, Μ. Φακίνος, Δ. Ζμπάινος
Μ. Φακίνος: Η μη-φυλοτυπική συμπεριφορά των νηπίων: συχνότητες, προσδόκιμο και άνεση στη διαχείριση από νηπιαγωγούς.
Π. Βογιατζόγλου, Ευαγγ. Γαλανάκη: Η στάση των παιδιών σχολικής ηλικίας απέναντι στη μόνωση.
Δ. Ζμπάινος, Αικ. Αντωνοπούλου: Διερεύνηση των επιδόσεων μαθητών με και χωρίς δυσλεξία σε δοκιμασίες αξιολόγησης της Τριαρχικής τους Νοημοσύνης.
Στ. Χατζηνικολάου, Κ. Κόκκινος: Ψυχολογικό κλίμα τάξης και προσαρμογή μαθητών στο σχολείο.
Β. Σαμαράς, Α.-Θ. Σαμαρά: Αξιολόγηση και ποιότητα στην εκπαίδευση ενηλίκων: μελέτη περίπτωσης, ένα πιλοτικό πρόγραμμα αξιολόγησης στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας.
ΙΙ.9.Γ. Διδακτική Μεθοδολογία: Γλώσσα
(Αίθουσα Καλλιτεχνικών Π.Τ.Π.Ε.)
Προεδρείο: Μ. Τζακώστα, Γ. Μανωλίτσης
Μ. Ντοροπούλου: Η διδακτική του γραπτού λόγου μέσα από το λαϊκό παραμύθι στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.(Οι θέσεις των Edie Garvie, Simons Elizabeth Radin και Judy Dywer).
Μ. Τζακώστα, Δ. Μυλωνά: Αντίληψη και παραγωγή σύνθετων λέξεων από παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας: διδακτικές προεκτάσεις
Αλ. Κυριάκου, Γ. Μανωλίτσης: Η επίδραση του προγράμματος διδακτικής παρέμβασης «Πινακωτή 1» στην ενίσχυση της φωνολογικής επίγνωσης και δεξιοτήτων του αναδυόμενου γραμματισμού.
Αρ. Παλαιοθόδωρου: Η άσκηση των μαθητών στη φωνολογική επίγνωση και τα αποτελέσματά της στη μάθηση της ανάγνωσης και γραφής στην πρώτη δημοτικού.
Ι. Γρηγοράκης: Η μορφολογική επίγνωση μαθητών Α΄ και Β΄ τάξεων δημοτικού ως δείκτης διαχωρισμού «καλών» – «κακών» αναγνωστών.
ΙΙ.9.Δ. Προσχολική Παιδαγωγική
(Αμφιθέατρο Ο/Α Μέσων Π.Τ.Δ.Ε.)
Προεδρείο: Ξ. Αραπάκη, Ε. Πολλάτου,  Β.Οικονομλιδης
Λ. Κωνσταντινίδης, Ξ. Αραπάκη: Το χρώμα ως μέσο σύνταξης των ζωγραφικών μορφών: Ένα σύνθετο εγχείρημα διδασκαλίας σε παιδιά σχολικής ηλικίας.
Π. Φραντζή: Σχέση των ιχνογραφημάτων των μαθητών Νηπιαγωγείου με τη σχολική επίδοσή και τις μαθησιακές δυσκολίες κατά τη φοίτησή τους στις Α΄ και Β΄ τάξεις του Δημοτικού σχολείου.
Ν. Μπέντα, Η. Αγδινιώτης, Ε. Πολλάτου, Β. Ζήση: Η επίδραση ενός παρεμβατικού μουσικοκινητικού προγράμματος στη ρυθμική ικανότητα νηπίων.
Ι. Χριστουλάκη, Ε. Πολλάτου, Β. Γεροδήμος: Η επίδραση ενός παρεμβατικού προγράμματος γυμναστικής στην ικανότητα προσανατολισμού στο χώρο, σε κορίτσια νηπιακής ηλικίας.
Β.Οικονομλιδης, Μ. Λιναρδάκης: Διαπροσωπικές σχέσεις στην πρακτική άσκηση των φοιτητών.
ΙΙ.10. Ανηρτημένες Εργασίες – Πόστερ
Κ. Βαϊρινού: Απόψεις των νηπιαγωγών σχετικά με ζητήματα πειθαρχίας στο νηπιαγωγείο: Μία μελέτη περίπτωσης
Ι. Βορβή, Θ. Χασεκίδου-Μάρκου: Επιμόρφωση και Φιλόλογοι Εκπαιδευτικοί. Από τη “Γυμνασιακή Παιδαγωγική” στις σύγχρονες συνθήκες. Έρευνα και προτάσεις
Χ. Κανάρη, Θ.Ράπτου: Βιωματικό Εργαστήριο Μουσειακής Εκπαίδευσης. «Τι θα δω και πώς θα το κοιτάξω»: Οι εκπαιδευτικοί σχεδιάζουν βήμα βήμα ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο μουσείο.
Γ. Καρέλα: Εκπαίδευση ενηλίκων και τέχνη.
Γ. Κούβαρη: Προσόντα = Ποιότητα; Τυπικά προσόντα των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης και ποιότητα διδασκαλίας. Προς μια αποτελεσματική επιμόρφωση: νέες δράσεις και πρακτικές.
Β. Μπαλή: Οι έννοιες της αλληλεπίδρασης και της υπεραναπλήρωσης ως απαραίτητες λειτουργικές διαδικασίες στην διδασκαλία και μάθηση μαθητών με προβλήματα όρασης.
Ελ. Σάλμοντ: Το παιχνίδι ως μέσο επικοινωνίας των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Αθ. Τζιερτζής: Εκπαιδευτική πολιτική του Οικουμενικού Πατριαρχείου και φιλανθρωπία στις αρχές του 20ούαιώνα: η συμβολή του Ιωακείμ Γ΄ κατά τη β΄ πατριαρχία του (1901-1912) στην ίδρυση του Ορφανοτροφείου Θηλέων στην Πρώτη.
Αθ. Φίλιου, Σ. Χατζησαββίδης: Οι απόψεις των νηπιαγωγών για τη μάθηση της γραφής από παιδιά με νοητική υστέρηση με τη βοήθεια ψυχοκινητικών τεχνικών.
Ευαγγ. Φουντουλάκη-Γεμώνα: Το πεδίο της επιμορφωτικής πολιτικής στο εκπαιδευτικό έργο.
ΙΙ.11. Δείπνο (21:00)
Κυριακή 21-11-2010
(Έναρξη εργασιών: 09:00, Λήξη εργασιών: 13:00)

ΙΙΙ.1. Παράλληλες Συνεδρίες (09:00-10:30)
ΙΙΙ.1.Α. Εκπαιδευτική έρευνα. Μεθοδολογία, Ερευνητικά εργαλεία
 (Αμφιθέατρο Δ7)
Προεδρείο: Ουρ. Καλούρη, Ουρ. Κούβου, Αν. Παμουκτσόγλου
Ουρ. Καλούρη, Αν. Παμουκτσόγλου, CAlbert: Τι λένε τα ρούχα μας: μια απόπειρα προσέγγισης∙ «αυτο-αντίληψη, συμβολισμός και κοινωνικός καταναλωτισμός».
Π. Κωνσταντινίδης, Δ. Κωνσταντινίδη: Οι επίδραση της οργάνωσης των δραστηριοτήτων και του χρόνου στη φυσική δραστηριότητα των μαθητών του δημοτικού.
Γ. Παπαδιαμαντάκη, Γ. Φραγκούλης: Οι επίδραση της οργάνωσης των δραστηριοτήτων και του χρόνου στη φυσική δραστηριότητα των μαθητών του δημοτικού.
Ουρ. Κούβου: Παιδική τέχνη ή σχεδιαστικό παιχνίδι: η διδακτική της τέχνης και ο οπτικός πολιτισμός.
Μ. Μαμούρα: Η ιστορική αφήγηση στη διδασκαλία της Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης. Οι περιπτώσεις δύο καθηγητών.

ΙΙΙ.1.Β. Εκπαίδευση ενηλίκων – Δια βίου μάθηση  
(Αμφιθέατρο Γ2)
Προεδρείο: Π. Αναστασιάδης, Ι. Τζαβάρας, Αδ. Παπασταμάτης
Μ. Κοτσοπούλου, Χ. Ζουρίδης: Διερευνώντας το ρόλο του εκπαιδευτή ενηλίκων στα ΣΔΕ : Μελέτη περίπτωσης.
Ειρ. Λυμπέρη: Η θέση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: απόψεις εκπαιδευτών και εκπαιδευομένων.
Γ. Μαγγόπουλος: Παράγοντες που ωθούν σε συμμετοχή στην εκπαίδευση ενηλίκων: Μελέτη εκτίμησης αναγκών.
Ευγ. Πανιτσίδου, Αδ. Παπασταμάτης: Δια Βίου Μάθηση (ΔΒΜ) – Το διακύβευμα προς μία «Κοινωνία της Γνώσης»: Τα δύο πρόσωπα του Ιανού.
Ι. Παπαβασιλείου-Αλεξίου, Ε. Ψαριανός: Κοινωνικές Δεξιότητες: Ανάπτυξη και Αξιοποίηση στην Εκπαίδευση Ενηλίκων.
ΙΙΙ.1.Γ. Διαπολιτισμική Αγωγή
(Αίθουσα Καλλιτεχνικών Π.Τ.Π.Ε.)
Προεδρείο: Μ. Δαμανάκης, Β. Πανταζής, Στ. Πορτελάνος
Κ. Μιχαλοπούλου: Πόσο ενημερωμένοι είναι οι εκπαιδευτικοί του γυμνασίου για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση; Αποτελέσματα έρευνας.
Δ. Ξεσφιγκούλη, Β. Πανταζής: Διαπολιτισμική πληρότητα  και επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης. Μελέτη Περίπτωσης .
Δ. Σιδηρόπουλος: Πολυπολιτισμικότητα στην εκπαίδευση: Ενισχυτικός ή ανασχετικός παράγοντας στην κοινωνικοποίηση των νέων στις φιλελεύθερες δημοκρατικές κοινωνίες της Ευρώπης;
Στ. Πορτελάνος: Kουλτούρα και θρησκευτική αγωγή, «διακουλτουραλισμός» και θρησκεία.
Σπ. Αραβανής: Απόψεις εκπαιδευτικών για την επιμόρφωσή τους σε θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης: Αποτελέσματα έρευνας”.
.
ΙΙΙ.1.Δ. Σχολική Παιδαγωγική
(Αμφιθέατρο Ο/Α Μέσων Π.Τ.Δ.Ε.)
Προεδρείο: Ι. Θωίδης, Δ. Πνευματικός, Ι.-Α. Σπινθουράκη
Χρ. Μουστακά-Τσιολάκη, Α. Τσιάκκιρος: Oι Απόψεις των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Κύπρου αναφορικά με το Ρόλο τους στο Σχεδιασμό της Σχολικής Βελτίωσης.
Ι. Φραγκούλης, Ε. Καμίτση: Καταγραφή απόψεων στελεχών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας  σε σχέση με την εισαγωγή της Γαλλικής Γλώσσας στο Δημοτικό σχολείο.
Π. Γαλίτης: Εσπερινή εκπαίδευση και επαγγελματική διαδρομή: Η εκπαίδευση στα εσπερινά σχολεία ως παράγοντας υλοποίησης των επαγγελματικών προσδοκιών των αποφοίτων της.
Ι. Θωίδης, Δ. Πνευματικός, Φ. Οψιρέτη: Δια βίου εκπαίδευση: Εκπαίδευση ελεύθερου χρόνου;
Ι.-Α. Σπινθουράκη, Ε. Βαρδάλου: Το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΑΠΣ) της Οικιακής Οικονομίας γέφυρα επικοινωνίας σε πολιτισμικά διαφοροποιημένους μαθητικούς πληθυσμούς: οι περιπτώσεις Ελλάδας και Φινλανδίας.
.
ΙΙΙ.2. Διάλειμμα – Καφές (10:30-11:00)
ΙΙ.3. Παράλληλες Συνεδρίες (11:00-12:30)
ΙΙΙ.3.Α. Ιστορία ης Εκπαίδευσης
 (Αμφιθέατρο Δ7)
Προεδρείο: Α. Χουρδάκης, Σ. Χατζηστεφανίδου, Α. Ανδρέου
Α. Ορφανού, Σ. Ηλιάδου-Τάχου, Α. Ανδρέου: Το θεσμικό πλαίσιο της ελληνικής εκπαίδευσης στη Σάμο την περίοδο της Ηγεμονίας (Αύγουστος 1834 – Μάρτιος 1913).
Ι. Κατσικοπούλου: Ιχνηλατώντας τη διαδρομή προς την εδραίωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Ελλάδα: Προσεγγίσεις, στάσεις και αντιδράσεις κατά τον 19ο αιώνα.
Γ. Μαμάκης: Από το αυτοδιοικούμενο στο κεντρικά ελεγχόμενο σύστημα οργάνωσης και εποπτείας της εκπαίδευσης. Η περίπτωση του Λασιθίου της Κρήτης κατά την περίοδο της ύστερης τουρκοκρατίας και της Κρητικής Πολιτείας.

Δ. Φωτεινός: Σχεδίασμα για έναν θετικό αναστοχαστικό σκεπτικισμό, ως μια συμβολή στη θεωρητική συζήτηση πάνω στην Ιστορία (με παράδειγμα από την ιστορία των αναλυτικών προγραμμάτων της μέσης γενικής εκπαίδευσης, 1960-1970).
Α. Μαυρόπουλος: Η «εξέλιξη» της νομοθεσίας για τη διδακτική κατάρτιση των διδασκόντων στη Μέση Εκπαίδευση κατά τον 19ο αιώνα.

ΙΙΙ.3.Β. Ειδική Αγωγή – Ανοιχτή εκπαίδευση
(Αμφιθέατρο Γ2)
Προεδρείο: Κ. Μπασέτας, Ι. Κανάκης, Στ. Πολυχρονοπούλου

Δ. Αργύρης, Στ. Πολυχρονοπούλου: Εκπαιδευτική παρέμβαση σε μαθητές της Β΄ Γυμνασίου με μαθησιακές δυσκολίες στα Μαθηματικά.
Κ. Λιάσκος: Λογισμικά Αναγνώρισης Φωνής: Πανάκεια ή Υποστηρικτικό Εργαλείο; Μια μελέτη περίπτωσης μαθητή με Ν.Υ.
Α. Πέννα: Η συνεργασία δασκάλων γενικής και ειδικής εκπαίδευσης κατά την ένταξη παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο.
Κ. Φύτρος: Η διαδραστική αφήγηση ως θεραπευτικό εργαλείο κοινωνικής αλληλεπίδρασης, επικοινωνίας και  συμπεριφοράς για τον αυτισμό και το σύνδρομο Asperger.
Π. Φώκιαλη, Μ. Σαββαΐδη-Καμπουροπούλου: Εκπαιδεύοντας στην Τέχνη και την αειφόρο ανάπτυξη μέσα από πολιτιστικές δράσεις. Εφαρμογή στο Μεσαιωνικό Φεστιβάλ της Ρόδου.
.
ΙΙΙ.3.Γ. Διαπολιτισμική Παιδαγωγική – Σχολική Παιδαγωγική
(Αίθουσα Καλλιτεχνικών Π.Τ.Π.Ε.)
Προεδρείο: Π. Καλογιαννάκη, Κ. Μαλαφάντης, Α. Χατζηδάκη
Θ. Διαλεκτόπουλος: Διερευνώντας την «Ελληνικότητα» μαθητών ελληνικής καταγωγής στην Αμερική.
Ι. Ξενικάκη, Α. Χατζηδάκη: Σχέση διγλωσσικής ανάπτυξης και γλωσσικής χρήσης σε μαθητές με μεταναστευτικό υπόβαθρο.
Χρ. Παρθένης, Α. Παπαδοπούλου: Η εκπαιδευτική έρευνα στη διαπολιτισμική αγωγή∙ η περίπτωση του προγράμματος των παλιννοστούντων και αλλοδαπών».
Ευ. Παυλογεωργάτου: Πολυπολιτισμική εκπαίδευση και ομαδοσυνεργατική διδασκαλία: Διδακτική πρόταση στη Νεοελληνική Γλώσσα Α’ Λυκείου με βάση τη ‘Clim’ μέθοδο.
Κ. Μαλαφάντης, Μ. Χρυσός: Η αισθητική αναγνωστική στάση και ανταπόκριση ως παράγοντας ενίσχυσης του αναγνωστικού κινήτρου.
ΙΙΙ.10. Ολομέλεια (12:30-13:00)
(Αμφιθέατρο Δ7)
Προεδρείο: Κ. Μαλαφάντης, Ν. Ανδρεαδάκης, Γ. Μανωλίτσης
Λήξη εργασιών του Συνεδρίου.
Δ. Καραγιώργος (Επίκ. Καθηγητής Παν/μίου Κρήτης, Πρόεδρος Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου):Πορίσματα Συνεδρίου
Κοινοποιήστε αυτό το Άρθρο! :

Δημοσίευση σχολίου

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το HellasEdu δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα ή greeklish. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται.

 
HellasEdu.gr | ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εκπαιδευτική Επικαιρότητα - Άρθρα - Χρήσιμα Αρχεία
Copyright © 2010 - 2014. HellasEdu.gr - All Rights Reserved
Info@HellasEdu.gr
Όροι Χρήσης
Privacy Policy